ادمین پیج اینستاگرام

ادمین شبکه‌ اجتماعی

به تازگی کسب و کارهای آنلاین برای مدیریت بهتر و تمرکز بهتر بر روی کسب و کار خودشان احتیاج به یک دستیار برای مدیریت و کنترل شبکه‌های اجتماعی دارند. البته که دستیارهای مجازی و سیستم های آنلاینی هم در این زمینه هم در حال سرویس دهی هستند اما همیشه سپردن کار به دست افراد با تجربه در این حوزه بهتر از سیستم های آنلاین جوابگو بوده است. ادمین شبکه‌های اجتماعی به صورت عمومی چند وظیفه خاص را بر عهده دارد:

 

حفظ امنیت پیچ

از مواردی که رعایت آن بسیار حائز اهمیت است، رعایت نکات امنیتی در نگهداری و بروزرسانی صفحات شبکه های اجتماعی است. اگرچه که راه های رسمی و غیررسمی اتصال صفحه برای اتصال صفحه به سیستم های کنترل شبکه‌های اجتماعی وجود دارد، اما در هر صورت استفاده نادرست از APIهای موجود در این زمینه میتواند زمینه کاهش امنیت را به وجود آورد.

انتشار محتوا

اصلی ترین وظیفه یک ادمین، انتشار محتوای آماده شده در موعد و ساعت مقرر است. در کنترل شبکه‌های اجتماعی این مشکل وجود داشته که آپلود کردن و انتشار یک محتوای سنگین (مثل یک ویدیوی طولانی در igtv) زمان زیادی برای آپلود میگیرد. داشتن تنظیم و دقت زمانی برای آپلود فایل‌ها باعث میشود که انتشار پست ها به شکل منظم تری در ساعت مقرر منتشر شوند. در مقایسه با سیستم های کنترل شبکه‌های اجتماعی، گاهاً به دلیل فشار سنگین آپلود این فایلها، انتشار با چند ساعت تاخیر رخ میدهد که این نکته میتواند باعث تاثیر منفی (هر چند کوچک) بر روی سرعت رشد صفحه شما شود.

پاسخ دادن کامنت‌ها

یک صفحه‌ در شبکه اجتماعی برای رشد به تعامل و حفظ مخاطبان خود احتیاج دارد. اگر کامنتها با سرعت و لحن مناسب پاسخ داده نشوند، قطعاً صفحه بازخورد خوبی از تعامل با مخاطبانش نمیگیرد. بنابراین، باید به کامنتها و رفتارهای مخاطبان در شبکه‌های اجتماعی با سرعت و دقت پاسخ مناسب داده شود تا هم در دید مخاطب به اعتبار صفحه اضافه شود و هم نرخ تعامل بیشتری متوجه صفحه شود. همچنین کامنت‌های یک پست جایی است که دیگر مخاطبان به دنبال جواب سوالاتی میگردند که ممکن است فرد دیگری آن را پرسیده باشد، اگر پاسخدهی به کامنتها درست و با دقت انجام نشود، تاثیر سوء این رفتار چند برابر خواهد بود.

جواب دادن در دایرکت

برای پیج هایی که مخاطبان زیادی جذب کردند، یکی از مشکلات وقت گیر جواب دادن به دایرکتها و سوالات مخاطبان در دایرکت است. خود اینستاگرام هم در این رابطه قابلیت استفاده از جوابهای آماده را در تنظیمات خود قرار داده که قدمی در کمک به رفع این معضل برداشته باشد. اما به هر حال یکی از وظایف ادمین اینستاگرام پاسخ دهی به دایرکت ها و حفظ تعامل با مخاطب از این طریق است.

نوشتن کپشن برای پست

نوشتن کپشن اصول و قواعدی خاص دارد که نیاز به حوصله و دقت زیادی دارد. قوانین نانوشته‌ای در این زمینه وجود دارد که مثلا نباید کپشن از متن از پیش آماده کپی شده باشد و باید در لحظه تایپ شود. در هر صورت کپشن مهمتری جایی است که میتواند برای مخاطب پیج اثر گذار باشد. نوشتن با حوصله و دقیق و رعایت نکات استاندارد و گذاشتن هشتگ‌های مناسب در انتهای کپشن از وظایف ادمین اینستاگرام است.

حذف کامنت‌های نامربوط و اسپم

علی رغم این که در تنظیمات صفحات اینستاگرام میتوان کامنتهایی که شامل برخی لغات هستند را حذف کرد، اما به هر حال برای هر پیج پرمخاطبی افرادی هستند که قصد تاثیرگذاری سوء دارند. حذف کردن این کامنتها از وظایف ادمین پیج اینستاگرام به شمار میرود.

افزایش تعداد فالوورها

در این مورد نکات بسیار زیادی وجود دارد، اولاً نباید برای رسیدن به فالوور بیشتر هر اقدامی انجام داد. هدف یک پیج نباید افزایش تعداد مخاطبینش باید بلکه بازدهی پیج است که بیشترین اهمیت را دارد. استفاده از رباتها و برنامه‌هایی که رفتارهایی مشابه ربات دارند در این حوزه میتواند باعث مسدود شدن پیج یا برخی از کارکردها از طرف اینستاگرام شود. همینطور جذب کردن فالور روح باعث میشود که نرخ تعامل پیج رو به کاهش برود. بنابراین بجای استفاده از راه هایی که ممکن است باعث از دست رفتن پیج شود، باید از راه های ارگانیک و مطمئنی استفاده کرد. اگر چه که جذب فالور از این طریق ممکن است نیازمند زمان و تلاش مستمر باشد، اما به نتیجه و ثمره آن میارزد. کامنت گذاشتن به موقع در پیجهای مشابه و رقیب، پیدا کردن و قرار دادن تبلیغات پیج در صفحات مناسب در زمان مناسب، فالو آنفالو کردن پیجهای رقیب برای رسیدن به بخش پیج های پیشنهادی و ... دیگر راه هایی که در این زمینه وجود دارند همگی از وظایف مستمر و با دقت یک ادمین اینستاگرام است.

بررسی رقبای پیج

اما یکی از مهمترین وظایف ادمین اینستاگرام، بررسی رفتار و رویکرد رقبای پیج است. اگر فاصله شما با یک پیج اینستاگرام خیلی زیاد است، شما باید به عنوان یک رقیب تا زمانی که بتوانید به حد بلوغ برسید، رفتاری مشابه رفتار پیج رقیب داشته باشید. دلیل از تقلید رفتاری این است که پیج رقیب شما توانسته با رفتاری که داشته، اعتماد مخاطبان را بیشتر از شما جلب کند پس باید مسیری مشابه با مسیر رقیب داشت تا زمانی که پیج شما به این قدرت برسد که بتواند با خلاقیت و نوآوری رقیب را از سر راه بردارد. بنابراین بررسی عملکردهای رقبا اهمیت و تاثیر زیادی در پیدا کردن مسیر رشد پیج شما دارد. این مورد هم از وظایف مستمر یک ادمین اینستاگرام است.

نباید
از ادمین شبکه اجتماعی انتظار داشته باشیم که...