چرا همه کسب و کارهای اینترنتی باید وبسایت داشته باشند؟

چرا همه کسب و کارهای اینترنتی باید وبسایت داشته باشند؟
29خرداد

برای تاسیس یک کسب و کار اینترنتی باید به دنبال جایی باشیم که مردم و مخاطبان بیشتر در آن حضور داشته باشند. بسترهایی که مردم به صورت مجازی در آن بیشتر فعال هستند و به آن اعتماد دارند. شبکه‌های اجتماعی طیف وسیعی از این بسترهاست که میتوان در آنها کسب وکار اینترنتی خود را بر پا کرد. مهمترین عاملی که باعث موفقیت کسب و کارهای اینترنتی در شبکه های اجتماعی میشود، اعتماد مخاطب به فروشگاه شما و آن شبکه اجتماعی است. زمان زیادی گذشت تا مردم به فرهنگ خرید اینترنتی از سایت‌های معتبر مثل دیجیکالا برسند و این فرهنگ کم کم به خرید از فروشگاه‌های معتبر در اینستاگرام یا سایر شبکه‌های اجتماعی دیگه انتقال پیدا کرد. قبل از فیلترینگ تلگرام، خیلی از کسب و کارهای اینترنتی اولین و بهترین بستر فروشگاه مجازی خود را تلگرام میدانستند. چون هم مخاطب بسیار زیادی در آن حضور داشت و هم بستر تلگرام بسیار قابل اعتماد بود اما پس از فیلتر شدن تلگرام، بسیاری از کسب و کار به دلیل عدم حضور مردم در آن ضربه دیدند.

کسب و کار با اینستاگرام در بلانفو

 

این روزها اینستاگرام بستر کسب و کار اینترنتی موفق خیلی از افراد است. هم اعتماد مخاطبان به این شبکه اجتماعی جلب شده و هم حضور مردم در اینستاگرام نسبت به سایر شبکه های اجتماعی بیشتر است. اما واقعیتی که در زمینه رسانه های اجتماعی وجود دارد این است که شبکه های اجتماعی بنا بر نیاز مردم و فرهنگ مردم تغییر میکند. اگرچه که عوامل حکومتی هم میتواند از این حیث موثر باشد اما در حالت عادی مردم با توجه به نیاز خود شبکه اجتماعی خود را انتخاب میکنند و در آن به فعالیت میپردازند.

بنابراین در هر جامعه‌ای شبکه های اجتماعی عمر محدودی خواهند داشت. بر اساس اینکه چقدر سیاست های فعالیت یک شبکه‌ی اجتماعی با فرهنگ جامعه تطابق داشته باشد، این دوره میتوانند کم یا زیاد شود.

چیزی که در چرخه حیات شبکه های اجتماعی میتواند قابل توجه باشد، کسب و کارهایی است که بر بستر آن بر پا شدند. اگر اعتبار، برند و هویت یک فروشگاه اینترنتی فقط در اینستاگرام شکل گرفته باشد، با اتمام دوره حیات اینستاگرام، تمام هویت و برند این فروشگاه هم از بین خواهد رفت.

این ایرادی است که بر کسب و کارهای اینترنتی مبتنی بر شبکه‌های اجتماعی وارد است. برای حل آن یا باید بستر کوچ خود را بر روی شبکه‌ی اجتماعی جدید فراهم کنند یا برند خود را در یک بستر ثابت و مطمئن شکل دهند که با تغییر شبکه اجتماعی، برند و اعتبار خود را از دست ندهند.

 

online-business-on-website-blanfo

شبکه های اجتماعی یا وبسایت؟

بستر مطمئنی که به موازات حیات شبکه‌های اجتماعی مختلف به صورت ثابت و مداوم قرار داشته وبسایت است. بسیاری از کارشناسان کسب و کار در شبکه‌های اجتماعی نیز به این حقیقت رسیده‌اند که داشتن کسب و کار در شبکه‌های اجتماعی برای دوره کوتاه مدت میتواند مفید باشد و برای پایه گذاری بلند مدت کسب وکار نیاز به یک بستر وبسایت به عنوان یک بستر مطمئن و ثابت کاملا مشهود است.

وبسایت علاوه بر داشتن ضریب اطمینان بالاتر، مکمل بسیار خوبی هم از لحاظ امکانات خواهد بود. اگرچه هزینه جذب مخاطب و بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی بسیار پایین تر از یک وبسایت است اما فرآیند اعتماد کردن و اعتبار بخشیدن به کسب و کار از طرف وبسایت راحت تر صورت میگیرد. برای مثال در شبکه اجتماعی اینستاگرام، به دلیل حضور و فعالیت زیاد مخاطبان در این شبکه، محصولات یک فروشگاه راحت دیده میشوند و مخاطب هدف راحت تر جذب میشود، اما وقتی مخاطب خریدار برای خرید محصول در دایرکت اقدام میکند، فرآیند طولانی پرداخت و پاسخدهی میتواند باعث انصراف مشتری از خرید شود. در صورتی که اگر همان محصول در وبسایت وجود داشته باشد و مخاطب اقدام به خرید محصول کند، فرآیند پرداخت و پاسخدهی به صورت اتوماتیک انجام خواهد شد. در واقع وجود امکانات گسترده در وبسایت در کنار جذب مخاطب بهتر در شبکه‌های اجتماعی میتواند برای یک کسب و کار یک مکمل خوب و موثر باشد که علاوه برای سرمایه گذاری بلند مدت در این حوزه، هزینه‌های کمتری را به همراه داشته باشد.

تیم استودیو بلانفو به عنوان یک فعال در حوزه کسب و کارهای آنلاین پیشنهاد میکند اگر کسب و کار خود را در شبکه های اجتماعی بنا کردید و لذت کسب و کار مجازی را تجربه کردید، برای تداوم این تجربه حتما به یک بستر مطمئن‌تر کوچ کنید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.